A A A K K K
для людей із порушенням зору
Старосільська громада
Рівненська область, Сарненський район

У ВАШІЙ УСТАНОВІ, ОРГАНІЗАЦІЇ, ПІДПРИЄМСТВІ ПРАЦЮЄ КОМІСІЯ ІЗ СТРАХУВАННЯ У ЗВ’ЯЗКУ З ТИМЧАСОВОЮ ВТРАТОЮ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ?

Дата: 29.06.2021 17:15
Кількість переглядів: 1506

Комісія із соціального страхування підприємства створюється (обирається) та діє на підприємстві, в установі, організації, що використовує найману працю, незалежно від форм власності й господарювання (п. 1.1 Положення № 13). Тобто незалежно від функцій установи, в якій працюють наймані працівники, у ній має бути створена Комісія або призначений уповноважений. На новоствореному підприємстві комісія (уповноважений) створюється (обирається) у місячний строк після державної реєстрації підприємства в порядку, визначеному п. 1.3 та 1.4 Положення №13.

Увага! Якщо в установі працює за наймом понад 15 застрахованих осіб, створюється Комісія. За наявності в установі 15 застрахованих осіб і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений, який здійснює свої повноваження відповідно до Положення № 13.

Комісія може бути створена як центральна, так і в структурних підрозділах. Якщо в установі нарахування та виплата зарплати, виплата матеріального забезпечення від ФСС здійснюється централізовано, тоді створюється центральна комісія. Якщо відповідні нарахування та виплати проводять за структурними підрозділами, то Комісії створюються у цих підрозділах.

Робота комісії (уповноваженого) організовується на паритетних засадах її членами, делегованими до неї роботодавцем, та представником застрахованих осіб (представницькими сторонами). Члени Комісії делегуються кожною представницькою стороною самостійно у рівній кількості залежно від чисельності застрахованих осіб в установі.

Рішення про делегування членів до комісії оформлюються: роботодавцем – його наказом або іншим розпорядчим документом; представником застрахованих осіб – постановою виборного органу профспілкової організації (об’єднаного представницького органу профспілкових організацій) або відповідним рішенням іншого уповноваженого органу, який представляє інтереси застрахованих осіб.

Зазвичай представником застрахованих осіб є профспілка, і до комісії від застрахованих осіб обираються члени профспілки. Строк повноважень членів комісії та їх кількість від кожної сторони встановлюються спільним рішенням представницьких сторін.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право (п.2.1 Положення №13): отримувати від роботодавця відомості про суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам; отримувати від робочого органу виконавчої дирекції (далі – ВД) Фонду або його відділення безплатні консультації з питань застосування законодавства про ЗДСС у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності; звертатися за необхідності до робочих органів ВД Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам установи; перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності; звертатися до робочих органів ВД Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) та роботодавцем із питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам установи, а також у разі невиконання роботодавцем рішень Комісії (уповноваженого); вносити до робочих органів ВД Фонду або його відділень пропозиції щодо організації та удосконалення роботи із соціального страхування в установах.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства зобов’язана (п. 2.2 Положення №13): приймати рішення про призначення матеріального забезпечення; приймати рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення, припинення його виплати (повністю або частково), розглядати підставу і правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення; здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам роботодавцем за кошти Фонду як за власною ініціативою, так і у зв’язку зі зверненням застрахованих осіб; вживати заходів із своєчасного надання застрахованим особам матеріального забезпечення за ЗДСС у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності; брати участь у перевірках, що здійснюються в установах робочими органами ВД Фонду, з питань правильності використання страхових коштів, надавати контролюючим органам необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок; здійснювати заходи щодо усунення виявлених Комісією (уповноваженим) та контролюючими органами порушень при наданні матеріального забезпечення, використанні страхових коштів.

Повноваження комісії (уповноважений) із соціального страхування (розд.3 Положення № 13):

1. Приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення (допомоги з тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною, вагітності та пологах, на поховання) і передає його роботодавцю для проведення виплат, здійснення розрахунків тощо.

2. Приймає рішення про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково).

3. Перевіряє правильність видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення.

4. Здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам.

5. Бере участь у перевірках організації медичного обслуговування застрахованих осіб лікувально-профілактичним закладом, що розташований в установі, дотримання хворими призначеного режиму лікування.

6. Веде облік осіб, які часто та довго хворіють (особи, які за останні 12 місяців були непрацездатними з приводу одного захворювання не менше трьох випадків із загальною кількістю днів непрацездатності 30–40 днів або з приводу різних захворювань не менше чотирьох випадків за останні 12 місяців із загальною кількістю днів непрацездатності 40–50 днів), а також осіб, які отримали листки непрацездатності у зв’язку з невиробничими травмами, аналізує, інформує та вносить пропозиції щодо зниження рівня захворюваності роботодавцю та представнику застрахованих осіб.

7. Здійснює контроль за своєчасним направленням до відділення робочого органу ВД Фонду заяв-розрахунків про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення. Проводить щоквартально аналіз використання коштів Фонду в установі.

8. Вносить пропозиції роботодавцю щодо відшкодування Фонду витрат його коштів, проведених із порушенням чинного законодавства або використаних не за призначенням, ініціювати перед робочим органом ВД Фонду або його відділенням питання про відшкодування Фонду витрат на виплату допомоги з тимчасової непрацездатності у зв’язку з травматизмом невиробничого характеру у випадках, якщо це сталося з вини інших юридичних або фізичних осіб.

9. Розглядає скарги працівників підприємства на рішення комісії із соціального страхування по наданню матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду, здійснює заходи по розв’язанню викладених у них питань.

10. Проводить на підприємстві роз’яснювальну роботу та надає консультації з питань надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду.

11. Забезпечує гласність роботи комісії (уповноваженого) з питань надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду.

Основною формою роботи комісії є  засідання, які проводяться відповідно до затвердженого нею плану, але не рідше ніж двічі на місяць.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь